اخبار

امر به معروف باعث ارتقاء جامعه می شود

بسم الله الرحمن الرحیم
دکتر هاشمی گلپایگانی در برنامه «زنده با زندگی»:

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: تفاوت دانشگاه و نمایشگاه این است که نمایشگاه هر آنچه هست را عرضه می‌کند و دانشگاه آنچه که هست را تغییر و بلکه ارتقاء می‌دهد. معروف آن چیزی است که باعث ارتقاء جامعه و زدودن ناهنجاری‌ها از آن می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، دکتر هاشمی گلپایگانی دبیر و قائم مقام رئیس این ستاد با حضور در برنامه «زنده باد زندگی» شبکه ۲ سیما درباره امر به معروف و نهی از منکر و ابعاد اجتماعی این آموزه دینی سخنانی را مطرح کردند.

دکتر هاشمی گلپایگانی مسئول طرح بینش مطهر در این برنامه تلویزیونی اظهار داشت: ما در جامعه معروف‌هایی داریم-از جمله قوانین کشور-که این‌ها شناخته شده نزد عقل و شرع است؛ یعنی ممکن است در جامعه عرفی برقرار باشد، اما عقل بگوید که این عرف خوب نیست. در واقع عرف آنچیزی است که هست، اما معروف آن چیزی است که باید باشد.

وی افزود: در همه جوامع کسانی هستند که جانشان خوبی‌ها را می‌پسندد. حتی کسی که سرقت می‌کند معتقد نیست که سرقت کردن کار خوبی است؛ بنابراین اگر زمانی میان عرف جامعه و معروف تقابل ایجاد شد راه‌حل مواجهه با این وضع بسیار مهم است.

وی همچنین گفت: تفاوت دانشگاه و نمایشگاه این است که نمایشگاه هر آنچه هست را عرضه می‌کند و دانشگاه آنچه که هست را تغییر و بلکه ارتقاء می‌دهد. معروف آن چیزی است که باعث ارتقاء جامعه و زدودن ناهنجاری‌ها از آن می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در پاسخ به این سوال که چرا افراد به نهی کردم علاقه دارند، اما نهی شدن را دوست ندارند گفت: انسان طبیعتاً از خود خوشش می‌آید و اینکه انسان خودش را دوست دارد از ویژگی‌های آدمی است؛ بنابراین اگر کسی را نقد کردید با یک جبهه‌گیری مواجه می‌شوید و در همینجاست که شیوه نقد مهم است تا بهترین مواجهه با این جبهه‌گیری صورت گیرد.

#بینش_مطهر_استاد_هاشمی_گلپایگانی#طرح_ملی_#امر_به_معروف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 4 = 12