در سطح چهار که جای بحث از ریشه ها و مبانی طرح مطالعاتی است به ریشه اخلاق (فلسفه اخلاق) پرداخته، ملاک فعل اخلاقی ارائه شده است. در این کتاب هم روش استاد به این گونه است که ابتدا نظریات مختلف را به تفصیل طرح و نقد می کنند، آنگاه نظریه پرستش را می پذیرند که هرکس کار اخلاقی می کند کارش در واقع نوعی خداپرستی و عبادت است ولو به طور ناآگاهانه. در واقع قلب انسان به حسب فطرت خدا را می شناسد و مطابق رضای او عمل می کند و در این صورت احیای شرافت میکند، پس از نظر استاد شهید مطهری فعل اخلاقی در واقع عبادت است و ملاک آن شرافت و کرامت نفس می باشد.
محصولات مرتبط
محصولات مشابه
عقل و علم
مسئله نفاق
تبلیغ
از جمله اهم اصول و سیره همه معصومین، سیره تبلیغی است. بحث تبلیغ علیرغم تصور و برداشت ناصوابی که از آن شده است، بحث بسیار مهمی است که نه فقط برای گروه خاصی به عنوان مبلغین میباشد، بلکه مانند امر به معروف وظیفهای همگانی برای همه احاد جامعه است. در کتاب تبلیغ، شرایط موفقیت پیامرسانی و تبلیغ در مؤلفههای 1) محتوای پیام؛ 2) ویژگیهای مبلغ؛ 3) شیوههای تبلیغ و 4) ابزارهای تبلیغ مورد توجه قرار گرفته است. در کتاب تبلیغ بعد از تبیین جایگاه و اصول تبلیغ و ویژگیهای تبلیغ اسلامی، همه این مباحث با مهمترین و موفقترین حرکت تبلیغی جهان اسلام و بلکه بشریت، در نهضت حسینی، به عنوان تجلی تام و کامل تبلیغی سیره معصومین، معرفی میشود. همچنین کتاب تبلیغ، مرجع مناسبی برای استخراج روشهای تبلیغی - تربیتی و مهارتدهی آموزشی و تبیین چگونگی تدریس برای استادان و مربیان و سرگروههای بینش مطهر است