اخبار

راهنمای گام به گام راه اندازی سیرمطالعاتی آثار استاد مطهری

گام اول: تماس با دبیرخانه مرکزی و دریافت دستورالعمل راه اندازی طرح(همین برگه)، ارسال درخواست کتبی اعلام آمادگی مرکز متقاضی برای راه اندازی طرح به دبیرخانه موسسه بینش مطهر

 گام دوم: تهیه و مطالعه دقیق کتاب بینش مطهر توسط کادر اجرایی و مسئولین

گام سوم: تعیین مسئول و کادر اجرایی طرح و معرفی رابط به دبیرخانه برای هماهنگی امور

گام چهارم: مشخص نمودن مخاطب (اعم از وجود اندیشه جویان ثابت مانند حوزه علمیه و یا جذب اندیشه جو از طریق تبلیغات

گام پنجم: شناسایی، معرفی و یا درخواست استاد یا مربی از دبیرخانه – خواهشمند است تا استاد و سخنران جلسه افتتاحیه مشخص نشده است، زمان جلسه و کلاس ها اعلام نگردد

گام ششم: مشخص نمودن زمان تدریس استاد و یا مربی ( توافق بر روز و ساعت برگزاری کلاس با استاد

گام هفتم: مشخص نمودن شرایط و زمان ثبت نام به همراه اعلام زمان کلاس ها طی تبلیغات؛ در حد توان گسترده(مختص مراکزی که اندیشه جو از بیرون از مجموعه می پذیرند

گام هشتم: امضای تفاهم نامه جامع و کامل شامل حق الزحمه استاد، ایاب و ذهاب

گام نهم: ثبت نام از اندیشه جویان در بازه زمانی مشخص با بهره گیری از نمونه فرم ثبت نام(اندیشه جو) موجود در پیوست های قرار داد

گام دهم: تهیه لیست از اندیشه جویانی که ثبت نام شده اند (مشخصات؛رشته تحصیلی و…) و تحویل به استاد و دبیرخانه

 گام یازدهم: ارائه و فروش کتاب بینش مطهر در حین ثبت نام و تاکید بر مطالعه آن برای جلسه افتتاحیه

گام دوازدهم: مشخص نمودن زمان جلسه افتتاحیه، اعلام آن و لحاظ کردن تمهیدات لازم برای تشکیل جلسه ای فاخر

 گام سیزدهم: برپایی نمایشگاه محصولات بینش مطهر(شامل کتابهای سطح یک سیرمطالعاتی استاد مطهری(مختص بزرگسال و نوجوان)، درسنامه ها، ینش مطهر در المیزان، بینش و رفتار قرآنی، جمال السالکین، سیرمطالعاتی امام و آقا، به همراه لوح فشرده جلسات تدریس دکتر هاشمی گلپایگانی، جلسات دانش افزایی اساتید، پاورپوینت و نمودار درختی و غیره

گام چهاردهم: کلاس بندی (در صورتیکه بیش از یک کلاس وجود داشته باشد) و گروه بندی مباحثه(تعداد مطلوب اعضای گروه ۴ نفر) و مشخص نمودن سرگروه ها و مسئول کلاس و تهیه لیست اسامی برای اعلام – با توجه به توضیحات کتاب بینش مطهر

گام پانزدهم: دراختیار قراردادن درسنامه میان سرگروه ها و اساتید

گام شانزدهم: برگزاری جلسات مباحثه و دریافت برگه های تکمیل شده مباحثه توسط سرگروه با نظارت مرکز برای تحویل به استاد – براساس مطالب مندرج در بینش مطهر

گام هفدهم: تحویل لیست کلاسی به استاد- تحویل برگه های مباحثه قبل از شروع کلاس- توجیه استاد از وضعیت مباحثه

گام هجدهم: برگزاری کلاس های هفتگی با تمهید برگزاری کلاس مطلوب

گام نوزدهم: مشخص نمودن زمان امتحان- اخذ سئوال های امتحانی از استاد یا دبیرخانه و تکثیر برگه ها ی امتحانی

گام بیستم: در اختیار قرار دادن کتاب بعدی در جلسه آخر تدریس کتاب قبلی

گام بیست و یکم: برگزاری آزمون ممکن است به شیوه کتاب باز و…. بر اساس توضیحات کتاب بینش مطهر برگزار شود

گام بیست و دوم: تصحیح اوراق آزمون براساس تفاهم نامه

گام بیست و سوم: در اختیار اندیشه جویان قرار دادن برگه های تصحیح شده با ضابطه مندرج در دستورالعمل بررسی به اعتراض نمرات آزمون

گام بیست و چهارم: انجام ارزشیابی های لازم طبق فرم های  ارزشیابی توسط اندیشه جویان و استاد در پایان زمان تدریس هر کتاب و جمع بندی و ارسال همراه گزارش مرکزبه دبیرخانه

گام بیست و پنجم: ارائه و ارسال گزارش فعالیت و فرم ها بعد از اتمام تدریس یک کتاب به دبیرخانه

گام بیست و ششم: تهیه، تکثیر و تکمیل گواهی پایان هرکتاب با امضاء مرکز و استاد و در صورت نیاز ارسال برای امضاء و تأیید دبیرخانه موسسه بینش مطهر

گام بیست و هفتم: تهیه و تکمیل مستمر و تدریجی کارنامه سطح یک – یک نسخه از کارنامه می تواند در اختیار اندیشه جو باشد

گام بیست و هشتم: پرداختن مستمر به ارتقاء علمی، انگیزشی، کیفی و کمی دوره و حفظ و افزایش حد نصاب، فعالیت و زمینه سازی مرکز برای مدیریت و تدریس اندیشه جویان در دروس مطالعه شده، پس از گذراندن مرحله اول

گام بیست و نهم: آماده سازی و اعطای گواهی و مدرک دوره در پایان سطح یک بر اساس کارنامه

گام سی ام: راه اندازی وبلاگ مختص طرح بینش مطهر( در صورت امکان سایت) به منظور فعالیت در فضای مجازی برای قرار دادن سئوال های امتحانی کتاب باز، جواب سئوال ها بعد از تصحیح, تبلیغ, انتقال تجربه, انعکاس جلسات هم اندیشی ومباحثه, پاسخ به شبهات, نمایش محتواهای تولیدی اندیشه جویان مرتبط بامرکز و غیره

گام سی و یکم: برای اطلاع از اخبار وبرنامه های بینش مطهر درسراسر کشور٬ به وبسایت خبری این مجموعه به آدرس ذیل مراجعه شود www.bineshemotahhar.ir

2 دیدگاه در “راهنمای گام به گام راه اندازی سیرمطالعاتی آثار استاد مطهری

  1. مرال کا ظمی گفت:

    دیدگاه شما در انتظار تایید مدیر می باشد.
    دستور العمل ها قابل قبول است .بنده چند نظر دارم .برای ارتقا علمی وتوانمند ساختن اندیشه جو( تربیت مدرس )مرحله اول به زمان بیشتری نیاز دارد .برای انگیزه سازی وایجاد مسئولیت اندیشه جویان نیاز است کتب قرآنی بیشتر کارشود.
    ارتباط اساتید با مسئولان مربوطه‌بیشتر وراحتر انجام بگیرید که اساتید برای دریافت یک‌پیام مدت ها زمان منتظر نمانند وبتوانند مشکلاتی که پیش‌می آید زودتر حل کند.
    برای دریافت هزینه کتب فرصت داده شود تا استاد مجبور نشود از خودش هزینه‌کند.
    سوالات سخت وپیچیده نباشد که از‌توان اندیشه جو خارج شود وسبب خستگی ودلزدگی شود مخصوصا مرحله اول ودوم که نیاز است درآنها انگیزه ایجاد شود برای ادامه کلاسها.

    1. مدیر سایت گفت:

      انشاالله به زوودی مشکلات با تلاش مسولین که در حال پیگیری شبانه روزی هستند رفع میشود فقط صبور و دعاگو باشید و از نظراتتان محروم نفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 2 =