اخبار

آغاز همکاری های جهاد دانشگاهی – واحد چهارمهال و بختیاری و مؤسسه بینش مطهر

بسم الله الرحمن الرحیم
جهاددانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری در راستای معرفی شخصیت ، آثار و اجرای سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری اهدافی مدنظر داشته که مهم ترین آن ها عبارتند از :

1)تشویق دانشجویان به مطالعه هدفمند و منظم کتب استاد متفکر و اندیشمند بزرگ علامه شهید مرتضی مطهری (ره) در قالب سیر مطالعاتی مدون
2) ترویج افکار ، اندیشه ها و بینش ناب استاد شهید مطهری (به عنوان نظریه پرداز اسلامی) که مورد تایید و تاکید امام(ره) و ولی معظم فقیه(مد ظله عالی)است.
3)  کادر سازی فکری و اعتقادی برای آینده انقلاب اسلامی
خلاصه فعالیت های این مرکز:
شروع طرح : اردیبهشت ماه 89
مجری طرح : معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری
مکان اجرای طرح : دانشگاه شهرکرد
مخاطبین : دانشجویان دانشگاه شهرکرد – دانشگاه پیام نور شهرکرد و سایر مراکز – دانشگاه جامع علمی کاربردی – کارکنان و اساتید دانشگاه شهرکرد
این طرح در قالب جلسات هم اندیشی هفتگی از اوایل سال1389 با استقبال دانشجویان و با دعوت از جناب آقای حجت الاسلام حمید شایسته و مهدی مباشری از روحانیون و فضلای حوزه اصفهان که تجربه زیادی در این زمینه داشتند ، در دانشگاه شهرکرد آغاز شده است .
تهیه برنامه کاری و جدول سیر مطالعاتی برای دانشجویان در سال 89 در این راستا انجام گرفت. همچنین تشکیل جلسه هم اندیشی معاونت فرهنگی جهاد و اساتید طرح اندیشه مطهر با اساتید گروه معارف دانشگاه شهرکرد برای توسعه استفاده از آثار استاد در دروس معارف ( مهرماه 89 ) از دیگر اقدامات بوده است .
طرح آشنایی با کتب و آثار شهید مطهری در قالب یک جلسه ویژه با عنوان “چرا شهید مطهری؟” و نیز دو مسابقه کتابخوانی از تیرماه 90 برای اساتید و کارکنان دانشگاه شهرکرد شروع شده است . اولین گردهمایی اعضای فعال طرح با حضور اساتید طرح و مسئولین جهاد دانشگاهی نیز در اردیبهشت ماه 90 در سایت تفریحی زمانخان برگزار گردید .
از دیگر اقدامات انجام شده در راستای گسترش طرح اندیشه مطهر ، خرید سری آثار شهید مطهری برای کتابخانه معاونت جهاد در تابستان 90 بوده است.
انجام برنامه های تبلیغی و ترویجی از جمله تکثیر بروشور ، معرفی ضرورت و اهمیت طرح و سیر مطالعاتی کتب استاد و توزیع آن بین دانشجویان به تعداد زیاد و نصب تابلوهای زیبا در محیط دانشگاه شهرکرد که سخنان شهید مطهری روی آنها نوشته شده بود از دیگر اقدامات در سال 90 بوده است .
در سال تحصیلی جدید نیز طرح بینش مطهر به همت خانم روستایی (از اعضای فعال مجموعه شهرکرد) از اول شهریورماه 92 راه اندازی گردید و اولین جلسه آن با حضور دانشجویانی که سال های گذشته در طرح شرکت داشتند ، در تاریخ 10/6 /92 برگزار شد و جلسات بعدی این طرح تا شروع سال تحصیلی و ثبت نام دانشجویان علاقه مند جدید در طرح ادامه دارد .

روستایی از جهاددانشگاهی شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

39 + = 44