رديف | معيارهاي ارزيابي | ضريب | ارزيابي انديشه جو | ارزيابي استاد | توضيح و دليل |
---|---|---|---|---|---|
1 | فهميدن درست موضوع مقرري و تسلط بر محتواي کتاب | 2 | |||
2 | توانايي تفهيم و انتقال مطالب به مخاطب با تکيه بر ادبيات شهيد مطهري (ره) | 2 | |||
3 | تمرکز بر محور موضوع و توانايي ارتباط دادن بقيه مطالب با قله بحث | 3 | |||
4 | توانايي ايجاد ارتباط بين کتب بينش مطهر و ارتباط با مباحث بينش و رفتار قرآني | 2 | |||
5 | توجه به نظام فکري و جايگاه مقرري و مديريت زمان در ارائه مباحث | 2 | |||
6 | استفاده از منبع درس نامه و لوح هاي فشرده بينش مطهر | 2 | |||
7 | پوشش دادن تمام مباحث اصلي مقرري و مديريت زمان در ارائه مباحث | 2 | |||
8 | تبديل معرفت به رفتار با ارائه کاربردي محتوا،متناسب با نياز روز و جامعه | 2 | |||
9 | پاسخگويي به سوالات و شبهات مرتبط در عين مديريت زمان و کلاس | 3 | |||
10 | پرمطلب بودن کلاس و عدم پرداختن به حاشيه و حاشيه سازي | 1 | |||
11 | عدم پرگويي،بيان مطالب کم ربط و تحميل دانش هاي متفرقه قبلي بر موضوع اصلي کتاب | 1 | |||
12 | نظم در ارائه مباحث، ايجاد ارتباط ميان دروس و داشتن طرح درس | 2 | |||
13 | جذاب بودن کلاس،روش تدريس و جلب توجه مخاطب به مباحث درسي | 3 | |||
14 | استفاده از ابزارهاي تدريس و بيان غيرکلامي | 1 | |||
15 | الگو بودن شخصيت اسلامي استاد و آراستگي معنوي و ظاهري | 3 | |||
16 | شناخت آثار بينش مطهر و تمايز آن نسبت به کتب صدرا | 2 | |||
17 | * شناخت و ايمان به هدف ها و برنامه بينش مطهر | 2 | |||
18 | انگيزه سازي جهت مطالعه و مشارکت در مياحثه و کلاس | 2 | |||
19 | * ايجاد انگيزه براي ادامه مسير و استمرار طرح با تبيين ضرورت ها | 2 | |||
20 | * انگيزه سازي براي راه اندازي دوره هاي بينش مطهر و کلاس هاي خودجوش | 2 | |||
21 | * جدي گرفتن تدريس و حضور به موقع و منظم در کلاس درس | 2 | |||
22 | * اهتمام به شناسايي و تشويق مخاطبان توانمند جهت مربي گري و تدريس | 2 | |||
23 | دارا بودن سعه صدر و حسن خلق | 2 | |||
24 | * داشتن روحيه تربيتي علاوه بر وظايف مدرسي | 2 | |||
25 | * توجه به تنظيم کارنامه، برگه مباحثه، آزمون و ... | 2 | |||
26 | مديريت کلاس و ايجاد خلاقيت در شکل و قالب ها بر اساس متن و محتوا | 2 |