اخبار

افتتاحیه دوره جدید بینش مطهر،گلستان شهدا

افتتاحیه  دوره جدید طرح بینش مطهر در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد. در این مراسم،محمد صافی،به تشریح برنامه های کلاسها پرداخت و اطلاعات لازم را به دانش پژوهان این موسسه ارائه کرد.حجت الاسلام مهدی نیلی پور،که سخنران اصلی این همایش بود،ضمن خوش آمدگویی به حاضرین عنوان کرد:من امروز می خواهم به طور مختصر سه موضوع(ارزش زندگی-زندگی فاطمه(س) با استفاده از کتب شهید مطهری و توطئه های فرهنگی دشمن) را خدمتتان ارائه کنم.که مسئله توطئه های فرهنگی را شما ها باید به مقابله با آن بپردازید.وی ادامه داد:بحث اولمان ارزش زندگی است؛اگر ما بخواهیم انسانی را نسبت به انسان دیگر مقایسه و کنیم و به آن نمره بدهیم،بر اساس صفات و فضیلت های آن نمره می دهیم.

نیلی پور در رابطه با فضیلت ها گفت:اولین ارزش تقواست،جامعه اسلامی تقوا محور است و ارزش یک انسان نیز بر اساس تقوا می باشد.ارزش دوم جهاد است؛ما در یکی از آیات قرآن دو نوع مسلمان می بینیم،یکی مجاهد، که مسلمان زحمتکش و پرتلاش است و دیگر قائد که مسلمان و شیعه بی تفاوت است.حجت الاسلام نیلی پور افزود:ارزش سوم،علم و دانش است،آدم با علم و علم دار از آدمی که علم ندارد و به دنبال علم نیست،برتر است.
وی تصریح کرد:مسیر انسانهای بزرگ همواره با تقوا و مجاهدت طی شده است و باتوجه به اینکه امسال نیز سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است،ما باید مدیریت جهادی داشته باشیم و در عرصه های زندگی خستگی ناپذیر باشیم.
نیلی پور در رابطه با مبحث دوم(شخصیت حضرت فاطمه سلام علیها)نیز گفت:کتاب انسان کامل شهید مطهری کتاب بسیار ارزشمند و خوبی است و دیدگاه جامعه نگر به ما ارائه می کند.این کتاب، ما را از افراط و تفریط دور می کند و به نظرم این کتاب را باید دو سه بار هر فرد مطالعه کند.
وی تشریح کرد:خداوند،انسان را مستعد کمالات مختلف قرارداده است،پس نباید بگذاریم استعدادهایمان به دور برود.بذر انسانیت و استعدادهای مختلف وجود دارد و ما می توانیم با بهره برداری از آن انسان بزرگی شویم.حجت الاسلام نیلی پور با اشاره به تعریف شهید مطهری از تربیت گفت:تعبیر شهید مطهری از تربیت این است که؛تربیت یعنی شکوفا کردن استعدادهای نهفته و به فعلیت در آوردن استعداد های خفته درون.
وی درباره تعریف انسان کامل و ناقص چنین گفت:انسان کامل،استعدادهای خود را شناخت و به فعلیت رساند ولی انسان ناقص یک یا دو استعدادش را شکوفا کرد و به فعلیت رساند.
وی در پایان بخش دوم صحبت هایش گفت:ما باید بر اساس فرهنگ فاطمی پیش برویم و دچار تفکرات پوچ و پوچ گرایی نشویم.
حجت الاسلام نیلی پور در رابطه با بخش سوم صحبت هایشان یعنی توطئه های فرهنگی چنین گفت:در گذشته بسیاری از افراد،بی تفکر به فرمایشات شهید مطهری بودند.ما با ظهور انقلاب اسلامی که انقلابی فرهنگی بود،نیاز به یک اتاق فکر داشتیم که به تصریح امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) آن شهید مطهری بود.همانطور که مقام معظم رهبری می فرمایند:پشتوانه نظام اسلامی تفکرات شهید مطهری است.
وی ادامه داد:خدارا شاکریم که آثار باقی مانده از شهید مطهری خود یک مربی است و یک گرایشی به سمت آثار ایشان واقع شد ولی متاسفانه به مرور زمان،تفکرات کنار رفت و افراد نسبت به این آثار بی تفاوت شدند.وی در پایان خاطر نشان کرد:شهید مطهری می گویند،شمر زمان خود را بشناسید!این شمر زمان کنونی همان اسرائیل و آمریکا هستند.ما نباید در واقعه عاشورا دنبال این بگردیم که حضرت قاسم (ع)ازدواج کردند یا نه،باید دنباال پیام اصلی حرکت ایشان باشیم.پیام اصلی حرکت امام حسین (ع) و حضرت قاسم(ع)؛شهادت طلبی و ظلم ستیزی بود که باید سرمشق زندگی ما قرار گیرد.

 

                                                                                                            دبیرخانه استان اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 28 = 30