اخبار

آثار شهید مطهری راهگشای اندیشه جوانان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شیراز گفت: آثار و مقاله‌های ارائه شده متفکر بزرگ جهان اسلام، مرتضی مطهری، راهگشای اندیشه‌های جوانان در مقابل دیگر مکتب‌های التقاطی است.به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابوفاضل رضوی‌اردکانی بعد از ظهر در نخستین گردهمایی فعالان حوزه اندیشه‌ورزی شهید مطهری اظهار داشت: استفاده از کتاب، مقاله و اندیشه‌های ناب اسلامی عمر انسان‌ها را پربار کرده و آن را به قله علم و دانش و معنویت می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه تبلور شخصیت انسان در نوع تفکر وی شکل می‌گیرد، افزود: ارزش و عظمت انسان به نحوه برداشت وی از افکار و پیرامون خود محقق می‌شود و در این راستا حقانیت نظام اسلامی نیز در گرو افکار و اندیشه‌های اسلامی استاد شهید مرتضی مطهری است.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: شهید مطهری موهبتی برای عصر ما بود، چراکه وی نابغه، فیلسوف، حکیم، فقیه، سیاست‌مدار و خطیب توانگری در تمام عرصه‌های عقلی و نقلی است.

رضوی اردکانی بیان داشت: دانشجویان، دانش‌آموزان و طلبه‌های جوان باید برای رسیدن به اندیشه‌های والای اسلامی از افکار شهید مطهری الگو گرفته و آن را راهنمای عمل خود قرار دهند.

دبیر علمی همایش فعالان حوزه اندیشه‌ورزی شهید مطهری نیز در سخنانی اظهار داشت: در راستای تبیین و ترویج آثار به جای مانده شهید مطهری و انتقال آن به نسل جوان و جویای تفکر ناب اسلامی، این همایش سه روزه برگزار شده است.

علی محمد دوست خاطرنشان کرد: کارگاه تخصصی در مورد آثار محتوایی استاد شهید مطهری در قالب آزادی، انسان‌شناسی، سیره‌شناسی ائمه معصومین، تربیت اسلامی و کارگاه خانواده در مورد ارتقای فضای مجازی و سخت‌افزاری از جمله موارد این همایش است.

وی تصریح کرد: در پایان به شرکت‌کنندگانی که موفق به گذراندن دوره‌های کارگاه‌های آموزشی شوند، گواهی‌نامه ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 8 =