سخن مطهر

کنگره جهانی اربعین

اربعین صرفاً یادآوری سالگرد یک اتفاق تاریخی نیست بلکه اربعین حرکت از کربلا به سمت ظهور است. با امام حسین(ع) حدود۳۰۰۰نفر از مکه به سمت کربلا راه افتادند ولی فقط ۷۲تن با بصیرت تا آخر ماندند.
اربعین به صحنه آوردن ۲۰میلیون جمعیت برای پیوستن به ۷۲تن یاران باقی مانده در کربلاست که اگر چنین شد منجی بشریت حاضر است و در غربت جهالت  غایب نخواهد ماند.
اگر این جمعیت اربعین از میانه راه باز نگشت و خود را به عصر عاشورا رساند دیگر حسین تنها نیست و ظهور قائم محقق  می شود.
اربعین از جوشش های فطری عاشورا، راه اندازی سیل برای برکندن پایگاه های کفر و نفاق است تا بروز تزویر و ستم  جهانی را بشوید و این محقق نمی شود مگر با بصیرت و همه فهمی در هدف یابی اربعین.

امروز مهمترین خطر اربعین، ندانستن اهداف اربعین است که در این صورت، گسیختگی و تشتت خواهد آمد. اربعین را در گذشته نگه داشتن خطر است. بر پایه فطرت عاشورایی، حرکت اربعین را برای برپایی حکومت عدل جهانی سامان دهی کردن هدف اربعین است.
و امروز به بازی گرفتن  اذهان این موج بزرگ شیعی توسط شیعه غافل  با  فریب انگلیسی است و بالاخره چون همیشه مهمترین خطر، نفاق خواص و جهل عوام است
که اگر اینگونه شد و نفاق بر گرده جهالت و نادانی سوار شود حتما فتنه برپا خواهد شد و شاید حتی به بهانه  بزرگداشت یاد قافله اسرا، اربعین به اسارت کشیده  و این سعد ،نحس شود.

دکتر هاشمی گلپایگانی-صفر 1438

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 2 =